×
29.07.2021

Vgrajen zadnji segment konstrukcije mostu na Pelješac

Z vgradnjo zadnjega, 165. segmenta jeklene ortotropne škatlaste konstrukcije je most na Pelješac v celoti povezal hrvaško celino s polotokom Pelješac med Komarno in Brijesto. Gre za težko pričakovano povezavo najjužnejšega dela Hrvaške s preostankom države na jadranski avtocesti med Splitom in Dubrovnikom.

Eden od prihodnjih simbolov sodobne Hrvaške, 2404 metrov dolg most, je zasnovan kot kontinuiran most s poševnimi zategami z ortotropno voziščno konstrukcijo. Širina tricelične voziščne konstrucije znaša 22,5 metra, višina pilonov, merjeno do morske gladine, pa znaša od 75,4 do 100 metrov.

Most ima dva prometna pasova, oba z voznim in odstavnim pasom. Po predvidevanjih in delih na dostopnih cestah bi lahko prva vozila prečkala novi most marca prihodnje leto.

Projekt mostu je pripravila skupina projektantskih podjetij - Joint Venture  Pipenbaher Consulting Engineers, Ponting in Građevinski fakultet iz Zagreba. Pogodba za izdelavo Glavnega projekta je bila podpisana konec leta 2012, pogodba za nadzor, kontrolo in dodatne konzultantske storitve pa ob pričetku gradnje, leta 2018.

Avtor arhitekturne in konstrukcijske zasnove ter glavni in odgovorni projektant mostu je Marjan Pipenbaher, naročnik Hrvatske ceste d.o.o., izvajalec del pa China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Podrobnosti projekta: most na Pelješac