×
20.12.2024

Vesele praznike

Ob koncu leta lahko izkoristimo priložnost, da se ozremo nazaj in pogledamo, kaj smo dosegli skupaj z našimi partnerji in naročniki.

Februarja je potekala slavnostna otvoritev viadukta Vinjan, na trasi nove železniške proge Koper - Divača. Viadukt predstavlja enega izmed treh viaduktov na infrastrukturno kompleksnem projektu izgradnje drugega tira. 620 m dolgi železniški viadukt poteka preko Vinjanske doline, zgrajen je bil po tehnologiji prosto konzolne gradnje. Voziščna konstrukcija z razponi 60 do 100 m je podprta z do 55 m visokimi stebri.

Maja je potekala uradna predaja posodobljene železniške proge med Mariborom in Šentiljem. Projekt vključuje tudi 912,6 metrov dolg in relativno nizek viadukt Pesnica, najdaljši železniški viadukt v Sloveniji. Zasnovan je kot serija okvirnih konstrukcij, povezanih v integralno konstrukcijo brez ležišč. Tak koncept omogoča izvedbo neprekinjenega zvarjenega tira brez dilatacijskih naprav v tiru, kar predstavlja veliko prednost v smislu varnosti prometa, gospodarnosti in emisij hrupa.

Prav tako maja je v Rogaški Slatini potekala slavnostna otvoritev razglednega stolpa Kristal. Spektakularna otvoritev stolpa, katerega gradnja je potekala dobri dve leti, je privabila več kot dva tisoč obiskovalcev. 106 metrov visok razgledni stolp z dvonadstropno razgledno ploščadjo in odprto razgledno teraso je postal najvišja stavba v Sloveniji.

Junija se je pričela gradnja visečega mosta Ceršak, ki bo povezoval Slovenijo in Avstrijo in bo glavna vez preko reke Mure v sklopu mednarodne kolesarske povezave. Most bo sestavljen iz vzdolžnih lesenih nosilcev, ki bodo preko jeklenih okvirjev obešeni na nosilne jeklene vrvi. Vrvi bodo sidrane na obeh bregovih Mure v masivne betonske opornike. Skupna dolžina mostu z vstopnimi rampami znaša približno 96 metrov.

Avgusta so bila zaključena dela na viaduktu Škalsko jezero, ki je prvi od petih Pontingovih viaduktov na odseku tretje razvojne osi sever med priključkom Velenje jug do priključka Slovenj Gradec jug. Viadukt Škalsko jezero bo potekal nad krožiščem, navezovalno cesto in kolesarsko stezo. Krožišče bo premoščal približno 5 m nad končnim nivojem terena. Viadukt tvorita dva ločena samostojna objekta dolžine 105 m.

Avgusta smo obeležili pričetek gradnje Resslovega mostu v Mršeči vasi čez reko Krko. Nov, 68 metrov dolg most bo nadomestil trenuten začasni pontonski most, ki je od leta 2014 nadomeščal star lesen most. Most bo omogočil boljšo pretočnost prometa, večjo varnost ter boljšo povezanost znotraj lokalne skupnosti. Objekt je zasnovan kot integralna konstrukcija s tremi razponi. Za dodatno atraktivnost in vrednost mostu bosta poskrbela na sredini razširjena razgledna ploščad za počitek in uživanje v razgledu na reko Krko ter lesena ograja, ki se navezuje na lokalno tradicijo.

Novembra je v Celju potekala montaža jeklene konstrukcije novega mosta čez Savinjo pri Špici. 76,6 metrov dolga in 127 ton težka jeklena konstrukcija je bila s pomočjo 750 tonskega mobilnega avtodvigala prepeljana z gradbišča v neposredni bližini, dvignjena in odložena na končno mesto. Mostna konstrukcija je bila dvignjena in postavljena na končna ležišča v enem kosu, zato v strugi Savinje ni bilo treba postavljati začasnih vmesnih podpor. Most, zasnovan kot prostoležeči ločni “Vierendeel” nosilec, bo predvidoma dokončan v prvi polovici prihodnjega leta.

Ob tej priložnosti se zahvaljujemo našim preteklim, sedanjim in bodočim naročnikom, partnerjem in sledilcem, da ste omogočili naše najljubše trenutke v letu 2024. Lepe praznike in srečno novo leto 2025 vam želi ekipa inženirskega biroja Ponting!


Odkrijte naše vrhunce leta 2024: