×
22.12.2023

Vesele praznike

Ob koncu leta lahko izkoristimo priložnost, da se ozremo nazaj in pogledamo, kaj smo dosegli skupaj z našimi partnerji in naročniki.

V juniju je potekala uradna otvoritev mostu čez reko Krko v Irči vasi. Most za pešce in kolesarje z razponom dolžine 130 metrov je zgrajen po tehnologiji nateznih trakov (Stress Ribbon Bridge). Širina mostu znaša 4 metre, debelina pohodne plošče pa le 42 centimetrov. Pohodno ploščo sestavlja 46 predizdelanih segmentov, položenih na prednapete jeklene kabelske vrvi.

Avgusta je stekel promet po novem železniškem viaduktu Pesnica. 912,6 metrov dolgi, relativno nizek železniški dvotirni viadukt je najdaljši železniški viadukt v Sloveniji. Zasnovan je kot serija okvirnih konstrukcij, povezanih v integralno konstrukcijo brez ležišč. Tak koncept omogoča izvedbo neprekinjenega zvarjenega tira brez dilatacijskih naprav v tiru, kar predstavlja veliko prednost v smislu varnosti prometa, gospodarnosti in emisij hrupa.

Oktobra je sledila uradna otvoritev Julijine brvi v Novem mestu, nove brvi za pešce in kolesarje čez reko Krko. Brv je zasnovana kot enovita poteza preko Krke, ki se opira na edino oporo sredi vodne struge. Jeklena konstrukcija brvi je dolga 121,5 metra in široka 4,3 metra.

Na razglednem stolpu Kristal v Rogaški Slatini se je oktobra pričela betonaža dvonadstropnega, simetrično zasnovanega razgledišča na vrhu 106 metrov visokega razglednega stolpa. Stolp bo po izgradnji postal najvišja zgradba te vrste v Sloveniji, vrata obiskovalcem bo odprl v letu 2024.

V decembru je bilo zaključeno narivanje 424 m dolgega železniškega viadukta Gabrovica na novi progi Divača – Koper. Inventivno zasnovana prednapeta betonskega voziščna konstrukcija v obliki korita (rešena zaščita pred hrupom in sunki burje) z 64 m razponi je bila izvedena s tehnologijo narivanja preko stebrov višine do 64 m brez dodatnih vmesnih podpor.

Na viaduktu Vinjan, ki je prav tako del nove proge Divača – Koper, trenutno poteka spajanje konzolnih miz, voziščna  konstrukcija je tako tik pred dokončanjem. 620 m dolgi železniški viadukt poteka preko Vinjanske doline, gradi se po tehnologiji prosto konzolne gradnje. Voziščna konstrukcija z razponi 60 do 100 m je podprta z do 55 m visokimi stebri.

Na mostu za pešce in kolesarje preko Savinje na Špici v Celju pa so delno končana gradbena dela. Izvedena je celotna podporna konstrukcija mostu (piloti in oporniki), ki čaka na montažo jeklene konstrukcije, ki je predvidena v marcu 2024. Ta čas se v delavnici izdeluje jeklena konstrukcija mostu. Most, zasnovan kot prostoležeči ločni "Vierendeel˝ nosilec, bo skupno dolg 86.6 m.

Ob tej priložnosti se zahvaljujemo našim preteklim, sedanjim in bodočim naročnikom, partnerjem in sledilcem, da ste omogočili naše najljubše trenutke v letu 2023. Lepe praznike in srečno novo leto 2024 vam želi ekipa inženirskega biroja Ponting!
 

Odkrijte naše vrhunce leta 2023: