V ponedeljek je pri novem železniškem viaduktu Pesnica potekala uradna predaja posodobljene železniške proge med Mariborom in Šentiljem. Projekt vključuje nadgradnjo 18 kilometrov obstoječega tira in izgradnjo novega, 3,73 kilometra dolgega odseka železniške proge med Počehovo in Pesnico, katere del je tudi 912,6 metrov dolg viadukt Pesnica, najdaljši železniški viadukt v Sloveniji.Odsek so s slavnostnim prerezom traku predali v uporabo predsednik vlade dr. Robert Golob, ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek in vodja predstavništva Evropske komisije v Sloveniji dr. Jerneja Jug Jerše.
Novi viadukt Pesnica je relativno nizek železniški dvotirni viadukt. Zasnovan je kot serija okvirnih konstrukcij, povezanih v integralno konstrukcijo brez ležišč. Tak koncept omogoča izvedbo neprekinjenega zvarjenega tira brez dilatacijskih naprav v tiru, kar predstavlja veliko prednost v smislu varnosti prometa, gospodarnosti in emisij hrupa.
Integralnost konstrukcije je dosežena z delitvijo konstrukcije v segmente dolžine 112 metrov (4 x 28 m) preko razcepljenega stebra, ki ima skupno dno in temeljenje. Projektant viadukta je Inženirski biro Ponting, dela je izvajal Pomgrad. Gradbena dela so se začela oktobra 2020, promet po njem je stekel avgusta 2023.
Nov viadukt in bližnji, 1.530 metrov dolg predor Pekel sta nadomestila obstoječa objekta iz leta 1846, ki sta bila del Južne železnice od Dunaja do Trsta. Promet bo predvidoma do leta 2030 tekel po enem tiru, ko bo zaradi predvidenih potreb dodan še drugi tir.
Podrobnosti projekta:
Železniški viadukt Pesnica