×
15.08.2023

Stekel promet po novem železniškem viaduktu Pesnica

Po uspešni izvedbi obremenilnega testa v soboto je včeraj po novem železniškem viaduktu Pesnica stekel promet. 912,6 metrov dolgi, najdaljši železniški viadukt v Sloveniji, je del novega, 3,73 kilometra dolgega odseka železniške proge med Počehovo in Pesnico.

Novi viadukt Pesnica je relativno nizek železniški dvotirni viadukt. Zasnovan je kot serija okvirnih konstrukcij, povezanih v integralno konstrukcijo brez ležišč. Tak koncept omogoča izvedbo neprekinjenega zvarjenega tira brez dilatacijskih naprav v tiru, kar predstavlja veliko prednost v smislu varnosti prometa, gospodarnosti in emisij hrupa.

»Tudi oblikovno je rešitev logična, transparentna in nevtralna v prostoru. Koncept integralne konstrukcije brez ležišč je bil v Sloveniji uporabljen prvič. Pri načrtovanju viadukta smo posegli po nekaterih inovativnih rešitvah, in sicer razcepljenih stebrih, napenjanju segmentov iz sredine in zahtevnem betoniranju prekladne konstrukcije«, je povedal dr. Viktor Markelj, partner in direktor v inženirskem biroju Ponting.  

Integralnost konstrukcije je dosežena z delitvijo konstrukcije v segmente dolžine 112 metrov (4 x 28 m) preko razcepljenega stebra, ki ima skupno dno in temeljenje. Projektant viadukta je Inženirski biro Ponting, dela je izvajal Pomgrad. Gradbena dela so se začela oktobra 2020.

Nov viadukt in bližnji, 1.530 metrov dolg predor Pekel sta nadomestila obstoječa objekta iz leta 1846, ki sta bila del Južne železnice od Dunaja do Trsta. Promet bo predvidoma do leta 2030 tekel po enem tiru, ko bo zaradi predvidenih potreb dodan še drugi tir.

Podrobnosti projekta: Železniški viadukt Pesnica