×
02.01.2021

Slavnostna otvoritev mosta Kömürhan čez reko Evfrat v Turčiji

Nov 660 metrov dolg most s poševnimi zategami Kömürhan, zasnovan in projektiran v podjetjih Ponting in Pipenbaher Consulting Engineers, preči akumulacijsko jezero Karakaya na reki Evfrat in povezuje mesti Malatya in Elazığ ter služi kot strateški prehod za province Vzhodne Anatolije. Gradnja četrtega največjega mostu s poševnimi zategami z enim pilonom na svetu je potekala od leta 2017.

Glavni razpon 22,5 metra široke ortotropne jeklene škatlaste konstrukcije znaša 380 metrov. Zaradi obstoječe morfologije terena in bližine predora je most s poševnimi zategami zasnovan samo z enim pilonom višine 168,5 metra. Značilnost tega mostu je tudi, da so poševne zatege zasnovane samo v eni ravnini, kar daje mostu posebno elegantnost in oblikovno umirjenost.

Podjetji Ponting in Pipenbaher Consulting Engineers sta sodelovala pri izdelavi projekta z renomiranim turškim konzultantskim podjetjem Yüksel Proje. Most sta zgradili turški gradbeni podjetji Doğuş in Gülsan.

»V podjetjih Ponting in Pipenbaher Consulting Engineers smo pripravili idejno zasnovo novega mostu, projekt za razpis in izvedli revizijo izvedbenega projekta. Največji inženirski izziv je bil zagotavljanje potresne stabilnosti in stabilnost mostu pri močnih in udarnih vetrovih. Hkrati smo ostali dosledni glede kakovosti projekta, inventivni pri zasnovi in iskreni v arhitekturnem ter konstrukcijskem smislu,« je povedal avtor zasnove mostu Marjan Pipenbaher, odgovorni projektant ter partner in direktor v podjetjih Ponting in Pipenbaher Consulting Engineers.

Po leta 2015 dokončanem mostu Nissibi gre za drugi dokončan projekt v Turčiji, pri katerem sta sodelovali podjetji Ponting in Pipenbaher Consulting Engineers. Most Nissibi, prav tako na reki Evfrat in s poševnimi zategami, je dolg 610 metrov in ima, za razliko od mosta Kömürhan, dva pilona višine 96,8 metra. Oba mostova se nahaja na območju vzhodnega Anatolskega preloma, glavnega območja značilnega preloma na vzhodu Turčije, ki je med najbolj potresno aktivnimi državami na svetu.

Podrobnosti projekta: Most Kömürhan