×
09.11.2025

Pontingovi predavanji na zborovanju gradbenih konstruktorjev Slovenije

Na 46. zborovanju gradbenih konstruktorjev Slovenije v Portorožu se bomo predstavili z dvema predavanjema. Na vabljenem predavanju bo dr. h. c. Marjan Pipenbaher predstavil aktualne trende pri načrtovanju, gradnji in monitoringu mostov z velikimi razponi, Rok Mlakar pa bo predstavil novi most za pešce in kolesarje pri Špici v Celju. Obe predstavitvi bosta potekali prvi dan zborovanja, 13. novembra 2025.

Napredki v konstrukcijskih sistemih, materiali visoke in ultra visoke trdnosti ter visoko zmogljivi računalniki omogočajo načrtovanje najzahtevnejših konstrukcij doslej. Trenutni trendi na tem področju se osredotočajo predvsem na naslednja glavna področja: razvoj inovativnih konstrukcijskih sistemov, razvoj materialov visokih trdnosti, aero-dinamična stabilnost lahkih jeklenih voziščnih konstrukcij ter potresna odpornost. Nadaljnji razvoj pri načrtovanju in gradnji mostov z velikimi razponi poganja razvoj novih materialov ter sodobne in inventivne konstrukcijske zasnove.

Most pri Špici z razponom 76.0 m je zasnovan kot prostoležeči ločni “Vierendeel” nosilec. Statična višina celotnega nosilca se, vsled ločno napetega zgornjega pasu, spreminja od le 1.5 m na koncih do 6.0 m v sredini razpona. Vertikale so postavljene v razmaku 4.0 m in usmerjene centrično (radialno) glede na zaokrožitev zgornjega pasu. Prekladno konstrukcijo v spodnjem pasu poleg jeklenih nosilcev predstavlja še sovprežna Hi-Bond AB plošča, ki dodatno zmanjšuje dinamične odzive vitke mostne konstrukcije. Montaža 127 ton težke jeklene konstrukcije je potekala novembra 2024, most je bil dokončan junija 2025.

Dr. h. c. Marjan Pipenbaher (1957) je partner, generalni direktor in odgovorni projektant v inženirskem biroju Ponting in specializiranem biroju Pipenbaher inženirji. Med njegovimi pomembnimi mostovi so most na Pelješac (2022), most Nissibi čez Evfrat v Turčiji (2015), Most Millennium v Podgorici (2006), največji izraelski železniški viadukt (2017) in viadukt Črni Kal (2004). Je dobitnik številnih nagrad za svoje inženirsko znanje in predavatelj, ki znanje prenaša na prihodnje generacije na Univerzi v Mariboru.

Rok Mlakar (1976) je vodja projektov in odgovorni projektant v inženirskem biroju Ponting. Poleg mosta pri Špici je skupaj s kolegi sodeloval pri večkratno nagrajenih mostovih za pešce, in sicer dvižnem mostu za pešce v Gdansku (2017), Mariničevemu mostu v Škocjanskih jamah (2010) in Studenški brvi v Mariboru (2007), ter mostu čez Savinjo v Laškem (2021) in mostu Ceršak (2025). Med njegove najpomembnejše projekte spadajo še avtocestna mostova K1 in L211 pred predorom Gleinalmtunnel v Avstriji (2018) ter most Ernsta Faberja preko reke Itz v Coburgu v Nemčiji (2017).


Podrobnosti dogodka:
  • Datum: 13. in 14. november 2025
  • Lokacija: Grand hotel Bernardin, Portorož
  • Marjan Pipenbaher: Aktualni trendi pri načrtovanju, gradnji in monitoringu mostov z velikimi razponi (13. 11. 2025, 14:30 – 15:00)
  • Rok Mlakar, Jernej Maher, Viktor Markelj: Novi most za pešce in kolesarje pri Špici v Celju (13. 11. 2025, 15:00 – 15:15)
  • Uradna stran dogodka
  • Celoten program

Podrobnosti predstavljenih projektov: