Danes mineva petnajst let od odprtja odseka hitre ceste Razdrto — Vipava preko Rebernic. Na odseku, ki je zaradi strmih in nestabilnih pobočij Nanosa eden od zahtevnejših na slovenskem avtocestnem križu, smo projektirali viadukta Šumljak in Tabor. Na tem odseku je precej cestnih objektov, med katerimi je z 671 metri najdaljši viadukt Šumljak. Viadukt je pobočni in sestavljen iz dveh ločenih konstrukcij, ki premoščata strmo pobočje relativno nizko nad terenom, na višini do 20 metrov. Gradnja viadukta je bila tehnično izredno zahtevna zaradi nagiba terena, osi v obliki črke S in geoloških značilnosti tal. Za omogočanje varnega prometa na tako zahtevnem in spremenljivem področju (veter, mraz, sneg, menjavanje profilov) je celotna trasa čez Rebernice zasnovana zelo drzno. Viadukt prečka tudi zelo velik in globok počasen plaz (8mm/leto), zato se za zagotavljanje varnosti izvaja stalen monitoring plazu in konstrukcije viadukta.
Viadukt Tabor je zaradi razmika med osema, ki je posledica neposredne bližine predorov, zasnovan kot dva ločena samostojna objekta. Viadukt je sestavljen iz ploščate konstrukcije preko 13 polj na levi oziroma 12 na desni strani in dolžine 375 metrov na levi oziroma 326 metrov na desni strani. Temeljen je pretežno na plitvih temeljih, saj dolino, ki jo preči, odlikujejo dobra nosilna tla.
Dolžina odseka hitre ceste preko Rebernic je 10.980 metrov, na poti od Razdrtega do priključka Vipava premaga višinsko razliko 497 metrov. Odsek je del hitre ceste H4 skozi Vipavsko dolino od Razdrtega do mejnega prehoda z Italijo.
Podrobnosti projekta:
Viadukt ŠumljakPodrobnosti projekta:
Viadukt Tabor