×
05.10.2023

Natečajni predlog za novi most ˝Moldauhafenbrücke˝ v Hamburgu

Most preko plovnega kanala Moldauhafen v novi četrti Grasbrook v Hamburgu ˝Moldauhafenbrücke˝ smo zasnovali skupaj z IGS Ingenieure (Weimar), KRP Architektur (Berlin) in Hanke + Partner Architekten (Berlin). Most je v osnovi namenjen pešcem in kolesarjem, vendar so na njem tudi prometne površine namenjene občasnemu avtobusnemu in izrednemu tovornemu prometu, za potrebe oskrbovanja bodočega pomorskega muzeja.

Most je zasnovan kot semi-integralna jeklena okvirna konstrukcija z ležišči in dilatacijami samo na krajnih podporah. Konstrukcijski razponi v oseh znašajo 38,5 m + 58,0 m + 38,5 m, skupna dolžina prekladne konstrukcije pa 137 m. Do 25.4 m široka jeklena prekladna konstrukcija je sestavljena iz dveh vzporednih škatlastih glavnih nosilcev (H = 1.45 m – 2.60 m), prečnikov in stranskih konzolnih nosilcev ter ortotropne krovne plošče. Ortotropna voziščna plošča je v skladu z arhitekturno zasnovo v zunanjih razširjenih pasovih razvita v dvo-valovno obliko z višinsko deviacijo 60 cm.

Nagnjeni, vutasto oblikovani stebri zmanjšajo statično dolžino karakterističnega razpona in hkrati odpirajo plovni profil pod mostom. Stebri predirajo prekladno konstrukcijo in se nadaljujejo v arhitektonsko oblikovane pilone mostne razsvetljave.

Most tvori transparenten pristaniški portal in brez pretiranih konstruktivnih potez ustvarja reprezentativen prehod, na urejenih urbano opremljenih površinah pa uporabniku nudi edinstvene poglede na pristaniške vedute. Ukrivljene, valovito oblikovane linije, v pogledu in tlorisu, ustvarjajo nežno dinamiko in vodijo opazevalčev pogled po konstrukciji mostu.

Čeprav naš predlog ni bil izbran oziroma nagrajen, smo nanj izredno ponosni in hvaležni za odlično sodelovanje z IGS Ingenieure, KRP Architektur in Hanke + Partner Architekten.

Podrobnosti projekta: Novi most Mondauhafen v Hamburgu
Rezultati natečaja: Die Moldauhafenbrücke