×
10.06.2023

Most za pešce in kolesarje v Irči vasi uradno odprt

Včeraj je potekala uradna otvoritev mostu čez reko Krko v Irči vasi. Most za pešce in kolesarje z razponom dolžine 130 metrov je zgrajen po tehnologiji nateznih trakov (Stress Ribbon Bridge). Reko Krko prečka med Lastovčami in naseljem Groblje in povezuje kolesarsko pot na levem bregu Krke z obstoječimi prometnimi površinami na desni, kot sestavni del kolesarske povezave Drska-Bršljin.

Konstrukcijska rešitev novega mostu za pešce in kolesarje preko Krke v Irči vasi, ki so jo pripravili avtorji projekta Marjan Pipenbaher, Tomaž Weingerl, Blaž Budja in Rok Jereb iz podjetij Ponting, Pipenbaher Consulting Engineers ter Jereb in Budja arhitekti je leta 2017 prepričala strokovno žirijo in med 13 prispelimi rešitvami zmagala na javnem natečaju. Most je žirijo prepričal predvsem s svojo inventivno konstrukcijsko rešitvijo, lahkotnostjo ter mirnim vključevanjem v naravno okolje.

Čeprav je prelepa reka Krka običajno mirna pogosto poplavlja. Najnižja točka mosta je približno štiri metre nad gladino stoletnih voda, ob normalnem vodostaju pa približno 11 metrov nad gladino reke. 

»Bregova reke Krke smo želeli povezati z eno potezo, z minimalnim posegom v naravo. Most je brez podpor v strugi in se na obeh bregovih mehko priključi na brežino brez opaznih opornikov ali visokih nasipov,« sta povedala Marjan Pipenbaher in Tomaž Weingerl, in dodala: »Izbrana zasnova mostu kot natezni trak je ena izmed najsodobnejših tipov konstrukcijskih zasnov mostov. Gre za edinstven most v širši regiji JV Evrope.«

Širina mostu znaša 4 metre, debelina pohodne plošče pa le 42 centimetrov. Pohodno ploščo sestavlja 46 predizdelanih segmentov, položenih na prednapete jeklene kabelske vrvi. Konstrukcija je na obeh bregovih zasidrana v betonska bloka, ki sta globoko temeljena na vodnjakih.

Izvajalca del sta bila konzorcij podjetij CGP Novo mesto in Freyssinet Adria, investitor Mestna občina Novo mesto.

Podrobnosti projekta: Most za pešce in kolesarje Irča vas