×
26.07.2022

Most na Pelješac je uradno odprt

Hrvaška danes praznuje uradno odprtje mostu na Pelješac. Novi simbol sodobne Hrvaške je v celoti povezal hrvaško celino s polotokom Pelješac med Komarno in Brijesto. Gre za težko pričakovano povezavo najjužnejšega dela Hrvaške s preostankom države na jadranski avtocesti med Splitom in Dubrovnikom.

2.404 metre dolg most na Pelješac je zasnovan kot semi-integralni most s poševnimi zategami in jekleno voziščno konstrukcijo. Širina tricelične voziščne konstrucije znaša 22,5 metra, višina pilonov, merjeno do morske gladine, pa do 100 metrov.

Spektakularna otvoritvena slovesnost se je pričela ob 20.15 z neposrednim prenosom na hrvaški nacionalni televiziji. Vrhunec praznovanja je bil okoli 22. ure, ko sta se v soju ognjemeta in zvokih Himne svobode po njem pognala dva superšportna avtomobila. Pod njima so se na čolnih prižgale bakle. Na slovesno otvoritev so bili poleg lokalnih in mednarodnih predstavnikov oblasti povabljeni tudi predstavniki izvajalcev in projektantov mostu.

»Ob pogledu na ta dih jemajoči prostor, mir, lepoto, morfologijo in strukturo so se porajale različne ideje. Most je moral prečkati morje, narava pa je tako lepa, da se ji težko konkurira. Zato smo poskušali pristopiti na umirjen, nevsiljiv način. Cesta, trije mali skoki, pet večjih ter ponovno trije mali, in smo čez. Trikotne oblike na mostu spominjajo na valove in hribe na Pelješcu. Vesel in hvaležen sem, da mi je bilo dano pripraviti projekt in sodelovati pri gradnji tega zares lepega, konstrukcijsko inventivnega in prepotrebnega mostu. Hrvaška je sedaj resnično povezana na edinstven način, ta most bo v pravem pomenu besede most med ljudmi,« je povedal Marjan Pipenbaher, partner in direktor v podjetjih Ponting in Pipenbaher Consulting Engineers.

»Ideje o mostu so se začele že leta 2003. Leta 2007 se je en most že začel graditi, a je kriza gradnjo ustavila. Študija upravičenosti je za povezavo Hrvaške kot najoptimalnejšo varianto prikazala most, kar je bilo ključno pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Za enega največjih infrastrukturnih projektov v Evropi, takrat ocenjenega na 420 milijonov evrov, so uspeli pridobiti 85 % nepovratnih sredstev.«

Projekt mostu je pripravila skupina projektantskih podjetij - Joint Venture Pipenbaher Consulting Engineers, Ponting in Građevinski fakultet iz Zagreba.

Avtor arhitekturne in konstrukcijske zasnove ter glavni in odgovorni projektant mostu je Marjan Pipenbaher. Naročnik so Hrvatske ceste d.o.o., izvajalec del pa China Road and Bridge Corporation (CRBC).

Podrobnosti projekta: Most na Pelješac