×
27.09.2025

Most Ceršak preko Mure zdaj uradno odprt

Most za pešce in kolesarje Ceršak, ki povezuje Slovenijo in Avstrijo čez reko Muro v Ceršaku, je bil uradno odprt v soboto, 27. septembra. Nov lesen viseči most je sedaj glavna povezava čez mejno reko Muro, vzdolž mednarodne kolesarske poti med mejnim prehodom Šentilj/Spielfeld in mostom v Črncih pri Gornji Radgoni. Osupljivi razgledi na reko Muro z novega mostu bodo eden od vrhuncev na tej kolesarski poti in idealen razlog za postanek in sprostitev.

Most so odprli Štefan Žvab, župan občine Šentilj (Slovenija), Johann Lappi, župan občine Straß (Avstrija), oba predstavnika naročnikov, v spremstvu Aleksandra Jevška, slovenskega ministra za kohezijo in regionalni razvoj, Joachima Schnabla, člana avstrijskega zveznega parlamenta, Mojce Muršec, vodje skupnega sekretariata Interreg programa Slovenija-Avstrija in Borisa Sapača, člana uprave izvajalca, družbe Pomgrad. Na otvoritveni slovesnosti se je zbralo na stotine ljudi, ki so bili med prvimi, ki so se peš ali s kolesom podali čez most.

Most je sestavljen iz dveh, 87,6 metra dolgih vzporednih lepljenih lesenih nosilcev, obešenih na FLC jeklene vrvi visoke trdnosti, preko jeklenih okvirjev in vešalk. Nosilne FLC-vrvi so sidrane na konicah betonskih pilonov v obliki črke V na opornikih, na obeh straneh reke Mure. Lesena nosilna konstrukcija je konstrukcijsko zaščitena pred vremenskimi vplivi z lesenimi opaži (macesen, Accoya), proti-mrčesnimi mrežami in pokrovom iz nerjavečega jekla. Pohodna površina je prav tako lesena, izdelana iz prečno položenih profiliranih Accoya desk.

Uradna otvoritev mostu je potekala manj kot mesec po spektakularni montaži zgornje konstrukcije mostu. Montaža je bila izvedena v enem samem koraku, s 650-tonskim žerjavom, brez začasnih podpor v strugi, neposredno na viseče nosilne vrvi.

Skupna dolžina mostu z vstopnimi rampami znaša približno 98 metrov, čistega konstrukcijskega razpona je 86 metrov, razpon glavnih nosilnih vrvi pa znaša 90.6 metra. Svetla širina mostu znaša tri metre in pol, skupna širina pa 4,6 metra.

Dela so izvedla podjetja Pomgrad, Teufelberger-Redaelli, Šušteršič, BS VAR, Up2Plan in Knuplež. Most smo projektirali v inženirskem biroju Ponting, zaradi zahtevnosti projekta smo v celoti prevzeli tudi gradbeni nadzor.

Projekt je sofinanciran iz Interreg programa Slovenija-Avstrija.

Predstavitev projekta: Most Ceršak