Na 16. Slovenskem kongresu o prometu in infrastrukturi, ki bo potekal v Portorožu, bo 24. okrobra 2024 dr.h.c. Marjan Pipenbaher, partner in direktor v Ponting Bridges in Pipenbaher Consulting Engineers, predaval o inovativnem konceptu, načrtovanju in izgradnji dveh velikih železniških viaduktov na novi železniški trasi od Divače do Luke Koper.Viadukt Gabrovica v skupni dolžini 452 metrov je zasnovan kot enotna konstrukcija z dilatacijami na opornikih. Posebnost viadukta je prednapeta armiranobetonska voziščna konstrukcija v obliki korita, ki se zvezno razteza v sedmih razponih dolžine od 52 do 64 metrov. Izveden je bil s tehnologijo narivanja brez pomožnih podpor. "U" oblika konstrukcije daje konstrukciji nosilnost in zaščito pred hrupom in sunki burje.
Viadukt Vinjan v skupni dolžini 650 metrov je zasnovan kot semi-integralna okvirna konstrukcija s karakterističnim razponom 100 metrov. Posebnost tega objekta so njegovi 55 metrov visoki stebri, ki so zaradi latentnega plazu na območju globoko temeljeni na vodnjakih globine do 40 metrov. Voziščna konstrukcija viadukta se je gradila po tehnologiji prosto konzolne gradnje.
Podrobnosti projektov:
Podrobnosti dogodka: